Bakning - julkola

Hej hej.. ja som sagt så fick jag för mig att jag skulle baka haha :)

sist när vi handlade så inköpte vi ju hur mycket saker som helst till julbaket!

och nu är det inte så långt kvar! typ 3 veckor och jag som ska bara massor!

haha så kan det va..

Idag blev det julkola


( på bilden står kolan och svalnar)

Såhär gör du

ta fram en kastrull ( helst tjockbotten) men det går bra utan med
sätt på plattan på 5an

blanda ner

3 dl socker
3 dl Grädde
3 Msk kakao

rör om!

när smeten börjar koka sänk plattan till 3an

koka smeten tills kul provet visar en seg massa

sen är den klar!

såhär gör du kul prov

-ta ett glas och fyll det med kallt vatten
-ta en matsked med smeten och lägg ner den i vattenglaset och trixa ihop till en kula
( om smeten nu är klar)


Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0