Hos Mammi!

Hallå hallå!

Nu har jag kokat mogrgonkaffe och sitter och surplar på det..

Igår när jag skulle åka till mamma så gick jag i god tis för att hinna ta ut min biljett till tåget
 ( ca20 min innan)

det var kö till den enda biljettautomaten vi har i varberg.
Det gick ganska fort men hon som stod innan mig usch..
hon började ta ut biljett efter biljett för en tåg resa nästa vecka!
När hon hade tagit ut två biljetter så knackade jag henne på axeln och sa
: Ursäkta, kan du skynda dig lite för mitt tåg går om 7 min?

ja e snart klar fick jag till svar.

Så fortsatte hon, hon tog ut 7 biljetter!
och när väl den envisa ungen gått därifrån med sin fula regnkappa så hade jag missat mitt tåg.

så jag fick vänta i 40 min på nästa.

I göteborg fick jag oxå vänta ( jag hade ju matchat in tider från de andra tåget som jag missade)
30 min i göteborg med..
när jag väl var på tåget mot trollhättan så tänkte jag för mig själv : ja nu fattas det bara att sitta och invänta ett annat tåg.

PLING. vi har gjort ett stop för att invänta ett tåg.

Där satt ja och kollade mig omkring med tefatsögon.
Alla trodde säkert att jag var efterbliven.

sen kom jagg fram vid 18:30 där mammi stod och väntade på mig.

Vi beställde en pizza och delade på och tog ett glas vin och hade det jättemysigt.

Idag skall mammi klippa och slinga mitt hår! varför gå till en dyr frisör och betala 1500 kr när man har en egen mamma som kan :)

Nejj nu blir det mer kaffe felllas..

Ba bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0