Sitter på ABF..plugga inte plugga?

Hej på er!

sitter på ABF och kollar runt efter lediga jobb - Finns inga, man måste visst har flera års erfarenhet av minsta lilla städjobb ( löjligt) hittade ettt städjobb som de krävde 10års erfarenhet!? what?


vi har även vart på campus idag.. där vi fick reda på massa utbildningar osv..alla i "gruppen" fick säga vad de önskade att få arbeta med sen så berättade hon vilken väg man skulle gå och vilken skola man skulle plugga vidare på

snart kommer man inte kunna få ett enda jobb utan att läsa vidare till det.


Visst jag skulle kunna tänka mig att kunna läsa vidare men det enda jag tänker på då är - PENGAR!

man får 3000:- i studiebidrag när man pluggar

det skall räcka till:

allt material man ska ha till skolan som:

Block

pennor böcker

m.m.

sen skall det ju oxå räcka till att leva..

vad tycker ni om studielån? ska de vara mer? hur mycket?
jag tycker 3000:- är för lite..

man har ju hört massvis med skräckhistorier om studielån och det är något jag själv bestämt mig för att inte ta..

vill inte ha det med mig i livet - som en tyngd.. får panik bara jag tänker på det..

ja men nu måste jag gå.. nu ska vi fylla i massa papper om ersättning..

skriver mer sen när jag kommer hem


kisses


Kommentarer
Postat av: Eveline - lättsam blogg med humoristisk twist

10 års erfarenhet för ett städjobb?! haha fan va sjukt

2009-10-08 @ 13:39:48
URL: http://evelines.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0