Första praktik - dagen

Hej igen!

gick upp 7 imorse och fixade iordning mig och gjorde mackor och cyklade iväg till äldreboendet jag skulle praktisera på.. ( visste inte hur lång tid det skulle ta och cykla så jag cyklade hemifrån kvart över 8)

kom dit halv :P gick en promenad innan ( ville inte verka desperat :P)

sen ringde jag på klockan som de har utanför och chefen kom och vi pratade igenom vad som skulle hända och sså.

var ett jätte mysigt hem ( privat hem , för dementa och andra)

sen fick jag kläder vita mysbyxor och en lång svart tunika :) ( som man byter varje gång man börjar)

sen gick vi runt och jag fick följa med elisabeth ( tjejen som jobbade på plan 2 ) där jag skall vara..

vi satt och pratade med varandra och med gammlingarna. och jag frågade det ja undrade..

sen fick jag hjälpa till att städa lite i en av tanternas lägenheter ( dem har små lägenheter i huset)

så jag gick runt och grejade när jag titt som tätt blev ropad på för att hjälpa till med korsord och annat :)


sen var det ju en massa att smäla och ta in på samma gång. det var ju trots allt min första dag.

men de dementa personerna tyckte jag var läskigt . men så är det

jag blev välldigt trevligt bemött av både chef och personal som kom och hälsade på mig :)


sen hade jag inbakad fläta i håret och den fick jag beröm för 10 gånger på 5 minuter av samma tant..mycket som upprepas och så.

men jag ser fram emot att få lära mig. den älsta som var på det hemmet var 104 år.. kan ni tänka er?

Sen har det spöregnat hela dan idag.. trevligt att cykla i NOT!

så här såg jag ut när ja kom hem idag


Pisseblööööt av en kvarts cykeltur hem
( ser enorm ut i min nya vinterjacka, ahaha )

idag blev det en kort dag slutade vid 12 tiden..

men annars skall jag gå mellan 08:00 - 16:00 varjedag måndag - fredag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0