Jag är FRISSÖRERNAS SKRÄCK!

Japp, då var man tillbaka hemma då.. jag gömde mig  under luvan och varje gång jag tog ner den och visade så stod dem där med öppna munnar och tänkte herregud!

jag var inte på en salong utan 2. och hade turen att få tid imorgon klockan 10:00.

den första salongen jagv ar på bara tittade på mig och sa herregud.. nej jag vet inte vad.. ehum ..
det kändes ju inte bra att höra från en proffisionell frissör.. så jag knallade vidare till en salong som hette "Agaton Sax" där alla som hade kunde släppte det dem höll på med och alla 4 fram och skulle ta i mitt hår och titta och komma på lösningar.. Dem sa att det enda man skulle kunna göra nu är att göra MASSA MASSA slingor i håret ( ljusare då) och det som är orange att färga det ljusbrunt och sedan ¨hålla på med att slinga helatiden tills man får fram den mellanblonda färgen jag vill ha ( och som är min naturliga hårfärg)

BLÄÄ, hade jag vetat om att det var såhär jobbigt att få tillbaka blond färg så hade jag aldrig i HELVETE färgat det mörkt..

Det var ju mamma som färgade mitt hår i oktober förra året.. och henne sistsa fråga ekar i mitt huvud mer än någonsinn nu
- Ellan, är du säker på att du verkligen vill färga bort din fina blonda hårfärg?"

när jag hör de nu vill jag bara skrika ABSOLUT INTE!!!!

men eftersom jag vart blond i 18 år ville jag testa att vara brunette.. - missatag och det ska aldrig hända mer.

tur att jag fick tid så fort där  och dem verkade verkligen trevliga med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0