OH BOY!!

Hej hej.. jag har kommit på en sak! och det är att jag inte gillar julstressade folk!

jag kan säga som såhär när jag var på marknaden idag så var det ju inte bara en person där :P haha och det är inte mycket space att gå på mellan alla marknadsstånden men likförbannat ska alla folk in där samtidigt och anväder sig av barnvagnar för att få plats!?

oh gosh alltså! jag blir så trött... det ska vara mysigt att gå på julmarknad ju! men fick man ett enda leende då? svar nej!? alla är så uppe i sitt att ingen får nån riktig julkänsla... åh är dem sura blir jag det med. det smittar av sig! (tyvärr)


Jag gick igenom hela torget och fick köpt en julklapp till julspelet
sen fick jag för mig att gå till gallerian! its a no no for now alltså! för man fick köa in alltså! i gallerian stog jag ut att gå in i 2 affärer sen trodde jag att jag skulle få en kruppanfall!
2 julklappar till julspelet där med!

sen på tillbakavägen gick jag igenom marknaden igen ( dock inte hela) men nog för att jag skulle hitta en present till tommys mormor lenie.

sen stannade jag för att köpa en julklapp från lottningen i tommys släkt ( stackars den som jag köpt till, haha)

och slutligen för att handla på ICA - där var det helt otroligt mycket folk, alla som vart på marknaden skulle tydligen in där och handla ( samma sura miner)

jag plockar i det jag ska ja och betalar och är påväg ut ( KÖ!) när jag för 3de gången blir påkörd av en och samma barnvagn som står och köar bakom mig fick jag nog! vänder mig om och säger:
- Ursäkta men har du bråttom någonstanns eller, jag vill oxå komma ut tro inte du är mer speciell än mig för det är du inte!!!

( inte med min snällaste röst)

jag vet det var att ta i men va fan jag fick verkligen nog thats it!

Men jag fick i alla fall köpt allt jag skulle ut för att köpa så jag är nöjd ändå trots alla sura folk!
och jag är glad för det dammit! hoho :)

och jag är en överlevare! haha!

Lite bilder jag hann knäppa med mobilen ( inga bra bilder men ändå, försökte även att få bilder där ingen sur min var med - alltså inte på folk! haha


On my way - fortfarande folktomt!


....suck....


Det var även en tomteparad på torget
( stannade i 10 sek, det var vad jag hann med / stog ut med)


Sen när jag kom hem ställde jag in allt...åt lite käk som blev över igår.

sen fick jag och tommy städrycket..

jag har udvikit att städa bakom ugnen och vågade inte titta men jag tog tommy i hand och vi fixade det! det var ju tur det för satana va äckligt det var där bakom.

fick även rengjort hela ugnen medans tommy fixade i "städskåpet" där allt låg huller om buller!

och när vi var klara så skålade vi i julmust haha :P

och nu e jag här..

NU ÄR DET LÖRDAGSMYS!
WOOHOO




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0