Ingen Lust

Sen jag var på abf´s mötet i torsdags har jag vart ganska depp!

Med tanke på pengar och allt som händer just nu..

anledningen till att jag får lägsta möjliga ersättning från försäkringskassan är för att jag fick ut Samlat betygsdockument. ( jag är inte stolt för 5 öre över detta och det är nått jag ångrar att jag inte tog tag i )

skillnaden på detta skiljer att jag skulle få ca 400 kr mer per dag!
( och det gör skillnad när man är arbetssökande)

På mötet i torsdags pratade vi om det här och fick veta att dem ändrat om i systemet nä det gäller att läsa upp sina betyg.

Har du samlat betygsdockument måste du gå om en 3 årigt gymnasie för att komplitera det!

HAR NI HÖRT SÅ DUMT!?

vem fan vill gå om hela gymnasiet och göra om även de ämnena som man klarade?

+ att man inte har råd att läsa jag måste få ett jobb.. och studielån är det sista jag behöver nu..

Jävla värld.. jag fattar inte varför jag inte kan kunde läsa upp de ämnen som ja inte klarade och räkna om poängen?

nej nej allt för att det skall vara så krångligt som möjligt..



För jag menar alla "äldre" människor fattar inte hur hårt och tufft det är på arbetsmarknaden idag! det finns inte ett enda jobb, och finns det det så är det minst 400 söknade och alltid någon som har de kvaikationer som krävs för det och man blir besivken igen. allt dem söker är IT chef , kirurgchef.

Men det fattar inte vissa
- Är alla här arbetslösa?
- ja?
- finns det inga jobb?
- nej?
- det finns alltid jobb ! jag jobbade nere i hamnen och rensa fisk eller stog i affär när jag var yngre det är bara att gå dit.

MEN WHAT!? det är inte de glada 40 talet längre ! det har utvecklats och jag kastar tillbaka skit på er som tycket att ungdommar bara är för lata för att jobba..

var ni tvungna att föröka er på detta sätt? kunde ni inte bara skaffat barn nog till de jobb som fanns?

nej uch tvi och blä.. vi ungdommar är inte lata, vi vill jobba, JAG vill jobba...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0