25 /12 Jul i gunnarsjö

tommys familj brukar göra så att dem firar först julafton hemma hon sina vanliga familjer och sen dan efter så samlas alla släcktingar och firar ihop hos tommys mormor och ronny i gunnarsjö,

dem brukar även göra så att dem skriver ( alla vuxnas) namn på lappar och sen får man dra en där ur och de namnet som står ska man köpa en julklapp till förr högst 200 kr ( så att man inte behöveer köpa till så många,

på min lapp stod det lenie ( tommys mormor ) jag köpte 3 ljuslycktor till henne + 3 doftljus.

trodde ni inte på tomten? kolla här då!

där har ni levande bevis på att tomten finns! han ser ut såhär året runt ingen förklädninad alltså!
jag blev väldigt chockad första gången jag såg honom ( förra året) att jag var tvungen att gnugga mig i ögonen för att förstå :P

även här fick vi många underbara julklappar!
en riskokare och smycken en jättte fin klocka + massa annat!

härt är lite bilder:

tommys mamma sussanne


här har vi tommys mormor lenie och hans mamma susanne och hans moster sinika i köket :)



massa folk goda och glada när det delas ut paket!


tomten hade en nisse som hjälpte honom att dela ut paketen ( men nissen ser dok inte ut såhär året runt )



Här är tomten igen ( jaa jag har dratt han i skägget för att se om det satt löst och det gjorde det inte!)


och nissen igen :) fast han heter egentligen william och är sinkans barn


mera paket!


nissarna behövde ibland få lite hjälp att läsa vad som stod på ettiketterna


sedan åt vi julmat ( jättegott)

sen åkte vi hem med hannele richard och kigga för dem skulle sova över :)

Xoxo £llan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0