Stekt fläsk med löksås och potatis

Hallå!!

Idag har jag vart på eduktus, tog bussen 08:10 härifrån och var framme 45 min innan allt börja.
( bra tajming me bussar, not)
vem bestämmer när bussarna ska gå?
det måste ju vara nån som tycker att just vid den tidpunkten åker fler personer buss.
Ska man ringa? eller helt enkelt säga åt eduktus snällt att ändra sina tider från halv 10 till 10.00?
nja.

Missade såklart bussen i stan sen när jag skulle hem.
Jag satte mig i en ganska knivig situation eftersom jag fick för mig att handla innan
( och självklart hinna med bussen)
Fick panik att jag skulle få vänta i 1 hel timma på att nästa buss skulle gå och att den tar 40 min med både grädde och ost i matkassen.
Men det gick bra ändå.

När jag kom hem så testade jag på att göra stekt fläsk med löksås och potatis.
vet inte vad det är med mig denhär veckan men jag har fått sån lust att prova på att laga maträtter som jag aldrig gjort förrut.
JAG KAN JU!
måndags: egna köttbullar ( blev super ) dock andra gången jag gör det.
Tisdags: baconsås och pasta
Idag: stektfläsk
Trodde såsen skulle vara svårast men den blev BÄST och tommy åt så han storkna när han kom hem.
Lyckat!
Frågan är bara vad man ska hitta på imorgon för skoj att laga, finns ju hur mycket som helst!.

Nej nu ska ja ta och krypa ner i sängen och förhoppningsvis  bli av med min huvudvärk och illamående
( suck)

God Natt!


Längtar till Sommaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0