Tur att man slutat med skräpmat! Spik i mat

Ja, det är tur att man slutat eller ( inte alls ofta) äter skräpmat framförallt för att det inte är bra och man lägger på sig massa vikt och att mättnadskännslan varar ungefär 1 - 2 timmar + DYRT!

Jag var inne på Aftonbladets sida igår och slöläste lite vad som hände i världen och fick fram detta !


Spik i hamburgare på McDonald's


En kund på en hamburgerrestaurang på Hisingen i Göteborg fick en två centimeter lång spik i sin hamburgare.
– Det var en obeskrivlig smärta, säger Yusuf Bercil till Metro.

När det högg till i tandköttet första gången förstod Yusuf Bercil, 47 år, inte vad som hade hänt. Han bet ihop en gång till – och kände att något satt fast i överkäken. Bercil drog försiktigt ut föremålet, som visade sig vara en två centimeter lång spik. Men smärtan tog inte genast slut för att spiken avlägsnats.

– Den hade ju tryckts in mellan tanden och tandköttet. Jag fick ut den, men sedan kräktes jag, säger Bercil till Metro.

Har startat utredning

– Jag blev chockad och rädd. Tänk om något av mina barn hade fått spiken i sin hamburgare, påpekar Bercil.

Hamburgerrestaurangen kan inte förklara hur spiken hamnat i hamburgaren.

– Vi såg när det hela hände och kan bara beklaga. Vi har startat en utredning. Även våra leverantörer är meddelade, säger restaurangchefen Axel Gustavsson till Metro.

_______________________________________________________________________



Jösses Amalia alltså...
Jag med min mediagymnasiebakgrund vet att man ska tro ca 50 % på allt som står i tidningar och allt som sägs i media.
Men detta är ju troligt ändå det finns ju trotsalllt fler och värre saker som folk hittat i sin mat/ snacks.
( en vän hittade en kackelacka i sin chipspåse)
Eaak..

Jag hittade så klart massa andra saker som folk hittat när jag sökte på det
( vet som sagt inte om det stämmer) men det var med på aftonbladets sida med)

En man som hade tagit hem take away mat - hittat en "använd tampong" i maten

En kille som köpt en chokladkaka tagit en bit - hittat massvis av maskar i den

Här är länken till alla ( filmerna längst ner)
avgör själva vad som är sant

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6394338.ab

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0