HungerFlickan - Äntligen har jag hittat den :)

Idag har man vart i kungsbacka på kungsmässan och freeport.

hittade äntligen min bok som jag letat så efter!

Hungerflickan.



I Hungerflickan fortsätter Hillevi Wahl den självbiografiska berättelsen om Irmeli, huvudpersonen i romanen Kärleksbarnet som kom för några år sedan. Irmeli har blivit tonåring, åker iväg på ett utbytesår i USA och drabbas av allt allvarligare ätstörningar. När hon kommer hem djupnar problemen. Men hungerflickan övervinner till sist uppväxtens svårigheter.

( Har ej fått ta i "kärleksbarnet"  än men jag letar )

Såhär har någon skrivit om boken:

Hillevi Wahls senaste roman heter Hungerflickan och är delvis självbiografisk. Den handlar om Irmeli som växt upp med missbrukande föräldrar och som tillslut efter år av mobbing och självhat trillade dit hon med. Matmissbruk. Boken börjar med en ingående beskrivning av en toalettstol i Usa och fortsätter sedan på samma ärliga sätt. Med ett målande och intensivt språk får hon mig att riktigt känna Irmalis sug, hennes iver och hennes skam. Det går inte att sluta läsa. Och trots alla hemska tankar och all förtvivlan som finns i bokens berättelse, så märks det att den inte är skriven för att få medlidande. Självupplevda historier har en tendens innehålla så mycket sug efter bekräftelse att det tar över och stjäl fokus från vad som vill sägas. Men ingenting av det finns här. Hungerflickan är så innerlig att jag berördes långt in i hjärtat. Likt 14 år till salu är detta en bok jag kommer känna stark för en lååång tid framöver.


Nu får det gärna regna som det gjort hela helgen, nu gör det ingenting men just nu lyser solen ute. typiskt.
REGNA! så jag kan lässaaa och dricka te ur min stora kopp!
:P

 

Ih hoppas den är bra nu har höga förväntningar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0