M o n d a y on and on and on

Hello på er!

vad gör ni en tråkig blåsig mulna måndag? här är vi glada ( inte)
har suttit på ungdomsmottagningen sen halv 2 och kvart över 4 blev det min tur.. ne fy fan för öppet hus ..

när jag sitter där så ringer det en kvinna från arbetsförmedlingen och säger att ja måste dit med mit slutbetyg annars får ja 48 kr per dag ist för 130... men sen så sa hon att ja hade tills torsdag på mig att lämna.. då var det lugnt igen..

Jo idag på Arbetsförmedlingen så gick jag med i nått som heter jobbgaranti för ungdommar .. det kan man bli medlem i om man varit arbetslös i mer än 90 dagar ( då blir man automatiskt långtidsarbetslös)

det blir nästan som skolan man träffas varje dag och går på föreläsningar och har chans att få praktikplatser och HELST jobb såklart :)

ska få en kallelse i veckan och se vilken "grupp" jag hamnade i..


nu tar jobbsökandet fart på allvar känner jag och jag behöver verkligen ett jobb

behöver få in lite rutiner känner jag och sluta vara den "soffpotatisen" som jag blivit nu..

nu blir det fiskgratäng och tv-mys :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0