Norlandia care

Hej hej..

nu har jag precis lagt på telefonen med sara.

jag skall ju byta "hus" norlandia care har 4 hus 2 dement och 2 sjukhem.

eftersom inte dementhem verkade vara nått för mig så pratade jag med chefen astri om att det kanske fanns en möjlighet för mig att byta till ett sjukhem ( där pasienterna är klara nog att föra en konversation)

Hur som helst så gick det jätte bra och astri ringde mig igår och gav klartecken att det gick bra.

sara som jobbar på sjukhemmet där jag skall testa på att praktisera verkade jätte trevlig!

vi kom överänns om att jag skall börja på måndag 23 november klockan 8:00 .

jag skall gå mellan 8:00 - 15:00  måndag till fredag.. 

i en vecka till att börja med och sen se om det var nått för mig.

och om det är det så blir det förlängning.

jag tror att det kommer vara jätteskillnad på detta boendet jämnfört med demens.

vi får se :)



 



Jag har helt och hållet glömt att prata med ABF om detta..

det måste jag ringa och meddela nu
hoppas det är nån där såhär sent på dagen.



Jag har en mycket god kännsla om detta.

och detta bevisar att det är en bra plats att praktisera/ arbeta på eftersom de är villiga att hjälpa en och inte bara ge upp när man kände att det inte kändes bra utan fixa det åt mig och ge mig en annan chans så det känns bra för mig.

för en liten praktikant liksom som jag :P




nu ska jag börja med maten..
blir nått i stil med makaroner och köttbullar

har inte så lång tid på mig ska vara på trafikskolan 16:30


later!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0