Trollhättan den 11 dec till den 13 dec

I torsdags, tog jag tåget till trollhättan.. mötte mamma i gbg och åkte med henne hem..
påväg hem till mamma stannade vi och åt pizza på intim och gik i lite småaffärer i galleri diana..

sen gick vi hem till mammas arbetskamrat Signe för att låna hennes bil så vi kunde åka och grattia min bror tommy som fyllde 32 år, grattiis ! där bjöds det på kakor och kaffe..men vi var på tok för mätta efter pizzan för att äta det..

sen åkte vi vidare till sylte supermarket när det var hela 2 min kvar innan det stängde så sprang vi in och handlade lite frukost och mandlar ( till knäcken vi skulle göra ) sen lämnade vi bilen och traskade hem till mamma och började gör knäck direekt. ( dem blev jättegoda både med och utan madel)


Fredag, jag somnade klockan 4 på morgonen och gick upp klockan 6 ( sov alltså 2 h den natten) gick upp och duschade och åt frukost med mamma och sen gick vi ut för pappa skulle komma och hämta mig för att jag skulle jobba med honom idag. mamma stog och väntade med mig tills han kom. jag stog och halsade redbull för brinnande livet  för jag var sjukt trött! sen kom pappa och vi skulle göra ett jobb i uddevalla i något hus..så skulle vi instalera ett brandlarm från skratch..jag satt mest och kämpade för att hålla mig vaken i början.. sen fick jag springa runt och lyssna så att alla brandklockor funkade.. jag blev hungrig jättefort.. men jag hittade en burk med pepparkakor som blev min räddning !


Vid 1 tiden åkte vi till farmor och farfar och åt middag ( potatis och panbiff med skitgod sås) farmor la på morröter på min tallrik och sa att det ska du ha serru johanna ( hon kallar alla sina barnbarn för johanna ) fast jag tror ingen heter så hehe kanske är för att hon har så många. så morrötter fick jag äta upp då. sen fick vi effterätt päron och vaniljgrädde och kaffe ( thank god!) så trött jag var .


farmor, farfar och pappa                                         farfar gömmer sig bakom koppen       goa farmor!

Sen åkte vi tillbaka och fixa klart det sista på jobbet sen var vi klara där


Efter uddevalla så åkte jag och pappa till halleberg, skitbra jag som hade kamera och grejer med mig och det var så underbart fint med all snö... vi har ingen snö i varberg än :(



etfer vi hade åkt runt där en stund så släppte pappa av mig vid siba för att han skulle iväg och träna.. där gick jag rint med elin och anna ( har inga bilder därifrån) vi gick runt i 2 h det blev 2 nagelack och en brun ögonskugga från makeupstore och en snabbis titt in till ivana som jobba på harald nyborg.

sen hämta pappa mig och vi åkte hem till mamma och hämtade mina grejer för jag skulle sova hos pappa i natt.. på vägen hem köpte vi korv med bröd som vi smaska i oss till filmen "Barnhemmet" som vi hyrde. den var inte som jag tänkt mig den filmen, den var la sådär om ni frågar mig. vi kollade även på Irene huss något liknande beck.. den var faktiskt bra :) sen var vi så trött så vi kröp te kojs!




Lördag, pappa väckte mig halv 1 och vi åt frukost. sen gick vi igenom lite julsaker jag skulle få av honom.perfa! så nu ahr jag allt jag behöver till granen massa kulor och ljus till granen glitter och julgransmatta , ja allt!

sen brände vi lite skrivor som vi lyssna på på vägen hem till varberg..

vi stanade och åt på donken vid rasta i varberg, sen handlade vi på hajen. tyckte det var lika bra när vi hade bil och allt. sen stanna pappa en snabbis innan han åkte hem igen..

jag började direekt fixa och sätta upp en julkrans jag köpt på dörren..och städa lite.. sen kom pälsk hem från jobbet.. trött och sliten..

Jaa, det hade jag för mig i min ex-stad hihi! xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0