NATTI / god morgon

Haha jaa ellinor hur går det att vända på dygnet? fan faan.. klockan är 4 nu!.. känns som om jag aldrig kommer klara att vända tillbaks det..

Idag har jag grejat vill jag lova! jag har tvättat 6 maskiner + torktumlat och vikt.. jag har gjort iordning i min garderob ( det behövdes!!) det tog en stund men nu är det skitsnyggt där! undra hur länge jag kan hålla det så.. gissar på 1 - 2 veckor haha..sån e jag.. jag måste tvunget ta linnet underst i högen och knökar tillbaka allt sen när jag hittat det jag letade efter..
Är ni likadana?

pälsk kom hem från julbordet tidigt och hade köpt med sig donken mat YEY!:) me like!
den åt jag samtigt som "zozo" en film gick på tv...

sen är det grejen med att vika tvätt alltså.. speciellt när man har två katter som rejsar runt överallt.. och välter ner varenda hög dem hittar.. bara att börja om tänker man då och oj vad dem e busiga.. men jag lovar det tar på tålamodet när det händer för 5 gången..jag får tillfälle att vika det när dem sover.. det blir enklast så..

det är ganska mycket kläder man drar åt sig ändå.. men jag har nog aldrig shoppat såhär mycket kläder som jag gjort det senaste året! puh och hälften använder man inte ens.. det bara ligger där och sammlar damm typ..

åh jag har ju köpt mig julklänning! jag Ä L S K A R den verkligen och längtar tills jag får ha den på mig på julafton.. har lovat mig själv att inte använda den innan dess...

det blir så mysigt denna julen ... tänk att dem kommer hem till mig i varberg.. mamma och pappa ( skilda i 10 år) min syster sandra och hennes pojkvän jimmy och min tommy såklar ;)

hela familjen har inte vart samlad och firat jul på 10 år! det är inte klokt vad konstigt det känns..
vi har iaf bestämt att vi ska ha ett "knytkalas" det blir så mycket mat att inhandla och greja med innan då..
så mammsen skulle fixa köttbullar, julskinkan och kantarellstuvning..
syster ska ta med ägghalvor ost och julbröd
pappa ska ha med revbenspjäll ( sill. fast det bara är mamma och han som äter det YUK!)

själv ska man fixa rödbetsallad och potatisgratäng och prinskorv!

jag längtar iaf till detta.. kommer bli skönt att inte fara runt som en tok på jul som man gjort sen man var liten - skilsmässobarn..

har suttit nu och laddat ner massa filmer.. bla nattbussen 807 och tomten är far till alla barnen..+ musik!

hoppas ni har det bra vad ni nu än gör.. tror dem flesta sover vid det här laget men men.. det kanske finns fler nattugglor än jag som har vänt på dygnet totalt?

xoxo £llinor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0